سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور

cue: ذخیره پروژه فعلی  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیورو بازگشت به فضای کاربر.

2صحنه: این جایی است که عمل در پروژه انجام می شود.

?برای حذف یک کاراکتر، روی آن کلیک کنید و نگه دارید (will

یک "X" ظاهر می شود که اجازه حذف را می دهد).

3حالت ارائه: ارائه تمام صفحه پروژه

4 Grid: به شما امکان می دهد شبکه را نشان یا پنهان کنید

5پس زمینه: به شما امکان می دهد پآ موزش نرم افزار اسکرچ جونیور س زمینه را انتخاب یا ایجاد کنید

6متن: به شما امکان می دهد متن را به صحنه اضافه کنید

7جایگزینی صحنه: صحنه را به حالت اولیه برمی گرداند (قبل از شروع اسکریپت)

 

ScratchJr 4 Basic Tutorial MST STORY

 

8پرچم سبز: برنامه را شروع می کند

9صفحه:

?به شما امکان می دهد در صفحات مختلف  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  (صحنه ها) پروژه خود حرکت کنید

?به شما امکان می دهد صحنه هایی را به پروژه خود اضافه کنید

?هر صحنه شخصیت ها و پس زمینه خود را دارد

?برای حذف یک صحنه، روی آن کلیک کنید و نگه دارید (نمایش داده می شود

یک "X" اجازه حذف را می دهد).

10اطلاعات پروژه (عنوان)

11واگرد/دوباره

12اسکریپت برنامه نویسی: فضایی برای ایجاد اسکریپت های مرتبط با شخصیت های شما که در آن

آجرها را داخل می کشیم.

?برای اجرا روی اسکریپت کلیک کنید.

?برای حذف یک مهارت/اسکریپت، کلیک کنید و  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور همه چیز را به سمت بیرون بکشید

فضای برنامه نویسی

?برای کپی کردن یک آجر/اسکریپت به کاراکتر دیگر، روی همه چیز کلیک کرده و بکشید

به سمت تصویر کوچک این شخصیت.

13فضای برنامه نویسی: جایی که آجرهای خود را برای آوردن خود قرار می دهید

شخصیت ها

14پالت آجر:

?کلیک کنید و یک آجر را روی فضای برنامه نویسی بکشید.

?برای مشاهده عملکرد آن روی کاراکتر  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور روی آن کلیک کنید

15دسته آجر:

?محرک ها (زرد)

?حرکت (آبی)

?ظاهر (بنفش)

?صداها (سبز)

?کنترل (نارنجی)

?پایان (قرمز)

16شخصیت:

?به شما امکان می دهد کاراکترهایی را به پروژه خود اضافه کنید

?به شما امکان می دهد یک شخصیت را برای کار روی اسکریپت انتخاب کنید

?به شما امکان می دهد با ویرایشگر گرافیکی یک کاراکتر را تغییر دهید/ ایجاد کنید

?برای حذف یک کاراکتر، کلیک کنید و آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  نگه دارید (یک "X" ظاهر می شود)

?برای کپی کردن یک کاراکتر در صحنه دیگر، روی آن کلیک کرده و بکشید

تصویر کوچک شخصیت روی صحنه

 

ScratchJr 5 Basic Tutorial MST STORY

 

 ویرایشگر گرافیک

1لغو

2دوباره انجام دهید

3به شما امکان می دهد یک خط، دایره، مستطیل یا مثلث بکشید

4نام شخصیت

 

ScratchJr 6 Basic Tutorial MST STORY

 

5 Cut: روی یک کاراکتر یا شکل کلیک کنید تا از فضای آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  گرافیکی حذف شود

6 Duplicate: روی یک کاراکتر یا شکل کلیک کنید تا یک کپی از آن ایجاد کنید

7چرخش: به شما امکان می دهد یک کاراکتر یا شکل را به دور مرکز آن بچرخانید.

8کشیدن: به شما امکان می دهد یک کاراکتر یا شکل را روی فضای گرافیکی بکشید.

?اگر روی یک شکل ضربه بزنید، می توانید شکل را با کشیدن تغییر دهید

نقاطی که ظاهر می شوند

9 Save: به شما امکان می دهد ساخته خود  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور را ذخیره کرده و از ویرایشگر گرافیک خارج شوید

10 Fill: به شما امکان می دهد هر بخش از یک کاراکتر یا شکل را نقاشی کنید

با کلیک روی رنگ فعلی انتخاب شده.

11دوربین: روی هر بخش از یک کاراکتر یا شکل ضربه بزنید، سپس روی ضربه بزنید

روی دکمه دوربین برای پر کردن بخش با عکس جدیدی که با آن گرفته شده است

دوربین.

12رنگ: رنگ جدیدی را برای طراحی و پر کردن اشکال انتخاب کنید.

13 Line Width: عرض خطوط را در شکل هایی که می کشید تغییر دهید.

 

ScratchJr 7 Basic Tutorial MST STORY

 

شرح آجر

 

پرچم سبز اسکریپت را با فشار دادن پرچم سبز اجرا می کند

وقتی روی شخصیت ضربه می زنید، اسکریپت را راه اندازی می کند.

مخاطب

زمانی که شخصیت توسط شخص دیگری لمس می شود، فیلمنامه شروع می شود

شخصیت.

پیام دریافت شد

اسکریپت را هر بار که پیامی با رنگ مشخص شده ارسال می کند اجرا می کند

فرستاده شد.

پیام ارسال شده پیامی با رنگ مشخص شده ارسال می کند.

درست

تعداد معینی مربع شبکه ای کاراکتر را حرکت می دهد

به سمت راست.

ترک کرد

تعداد معینی مربع شبکه ای کاراکتر را حرکت می دهد

به سمت چپ

بالا

تعداد معینی مربع شبکه ای کاراکتر را حرکت می دهد

به بالا.

 

ScratchJr 8 Basic Tutorial MST STORY

 

پایین

تعداد معینی مربع شبکه ای کاراکتر را حرکت می دهد

پایین.

بپیچید به سمت

درست

نویسه را در جهت عقربه های ساعت با یک عدد مشخص می چرخاند.

برای چرخش کامل عدد 12 را وارد کنید.

بپیچید به سمت

ترک کرد

کاراکتر یک عدد را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید

مشخص شده. برای چرخش کامل عدد 12 را وارد کنید.

پرش کنید

کاراکتر را به تعداد مشخصی از فاصله ها به سمت بالا حرکت می دهد

از شبکه، سپس کاراکتر را پایین می آورد (عملی از

پرش).

موقعیت اولیه

مکان شخصیت را به موقعیت شروع بازنشانی می کند.

(برای تنظیم یک موقعیت شروع جدید، آن را بکشید

شخصیت به مکان جدید).

گفتن

یک پیام مشخص را در یک حباب در بالای صفحه نمایش می دهد

شخصیت.

Enlarge اندازه کاراکتر را افزایش می دهد.

کاهش اندازه کاراکتر را کاهش می دهد.

 

شماپایه toriel ScratchJr 9 MST STORY

 

Restore Size کاراکتر را به اندازه پیش فرض خود برمی گرداند.

پنهان شدن

باعث می شود شخصیت به تدریج ناپدید شود تا زمانی که او باشد

نامرئی.

نمایش دادن

باعث می شود شخصیت به تدریج ظاهر شود تا زمانی که او باشد

قابل رویت.

پاپ صدای "پاپ" را پخش می کند.

بازی a

ثبت

صدای ضبط شده توسط کاربر را پخش می کند.

برای صبر کردن

اسکریپت را برای مدت زمان مشخصی متوقف می کند (in

دهم ثانیه).

توقف تمام اسکریپت های کاراکتر را متوقف می کند.

سرعت سرعت اجرای بلوک های خاص را تغییر می دهد.

 

ScratchJr 10 Basic Tutorial MST STORY

 

Repeat بلوک ها را در تعداد معینی بار اجرا می کند.

پایان

پایان اسکریپت را نشان می دهد (اما به هیچ وجه بر فیلمنامه تأثیر نمی گذارد).

مسیر).

همیشه

تکرار

اسکریپت را به طور مداوم اجرا می کند.

رفتن به صفحه به شما امکان می دهد به  Scratch junior software training صفحه مشخص شده صفحه وصل شوید